8 Motive Sa Consumi Zilnic 100 Grame de Sfecla Rosie

Sfecla rosie este un aliment minune, care din pacate este extrem de subestimat. Proprietatile acestei legume sunt nenumarate si ne pot imbunatati calitatea vietii enorm, atat timp cat consumam sfecla in mod regulat. De aceea este recomandat sa includem in dieta noastra zilnica cel putin 100 de grame de sfecla rosie. In aceste 100 de grame veti gasi:

Vitamina C: 4.9mg (8%)

Acid folic: 109mcg (27%)

Fier: 0,8mg (4%)

Magneziu: 23.0mg (6%)

Fosfor: 40.0mg (4%)

Potasiu: 325 mg (9%)

Mangan: 0,3 mg (16%)

Acest motiv nu este suficient pentru a incepe sa consumati sfecla? Iata cateva care v-ar putea convinge:

1. Scade tensiunea arteriala. Sfecla rosie este un izvor nesecat de nitrati, care, odata intrati in organism, se preschimba intr-un gaz numit oxid de azot. Ambele ajuta la largirea arterelor si micsorarea pulsului. Specialistii observat ca sfecla rosie asigura buna functionare a sistemului circulator.

2. Reduce nivelul de colesterol rau si previne formarea placii pe artere. Sfecla rosie contine fibre solubile, flavonoizi si betacianina. Betacianina este elementul component al sfeclei rosii care-i ofera acesteia culoarea rosie si mirosul sau specific.

Ajuta la diminuarea colesterolului si nu permite stocarea acestuia pe peretii arterelor. In felul acesta ne protejeaza de eventuale atacuri de cord si accidente vasculare.

3. Sfecla rosie abunda in acid folic. Acidul folic este esential femeilor insarcinate fiindca protejeaza bebelusul de diverse conditii cum ar fi spine bifida (o problema congenitala ce afecteaza maduva spinarii a micutului).

4. Combate osteoporoza. Sfecla rosie este bogata in siliciu care are un rol esential in asimilarea calciului de catre organism. Calciul este raspunzator de sanatatea oaselor si dintilor, iata de ce un pahar de suc de sfecla rosie previne osteoporoza si protejeaza sanatatea oaselor.

5. Tine diabetul sub control. Persoanele care sufera de diabet isi pot potoli pofta de dulce doar adaugand sfecla rosie in mancarurile lor. Sfecla rosie are un indice glicemic scazut si mentine sub control nivelul de glucoza reducand astfel pofta de zahar. Mai mult decat atat, sfecla rosie este saraca in calorii.

6. Trateaza si previne anemia. Sfecla rosie contine o cantitate insemnata de fier. Fierul ajuta in secretia hemaglutinei ce contribuie la transportul oxigenului in diferite parti ale corpului. Fierul este cel care ajuta la combaterea anemiei.

CITESTE SI: BAILE CU BICARBONAT – CUM S DE CE SA LE FACI CAT MAI DES

7. Diminueaza oboseala. Sfecla rosie ajuta la mentinerea vitalitatii. Nitratii din componenta sfeclei rosii ajuta la largirea arterelor permitandu-i astfel oxigenului sa ajunga in toate partile corpului. De asemenea, fierul din sfecla rosie creste rezistenta organismului.

8. Imbunatateste rezistenta si activitatea sexuala. Sfecla rosie mai este numita si „viagra naturala”. Nitratii din sfecla rosie ce se transforma in oxid de azot provoaca largirea venelor si dirijeaza fluxul de sange catre organele genitale. In plus, sfecla rosie contine bor, un ingredient chimic esential in generarea hormonilor sexuali.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *